Alpakkautstilling. Foto: Sissel Nystad

Alpakkautstilling 2022

Endelig kan vi ha alpakkautstilling igjen!

Alpakkautstillingen 2022 arrangeres på Big Dream Arena, Bjørkelangen i Aurskog-Høland helgen 23.-24. april 2022

Etter to år med Korona, er alpakkaene veldig klare for å endelig konkurrere i utstillingsringen igjen!

(Informasjon om påmelding er nederst)

Ikke nøl – kom å se på alpakkaer fra hele Norge, hils på oppdrettere, still spørsmål, ta bilder og kos deg!

Ta gjerne med deg barna, bestemor, mannen, tante og onkel, stemor, søsken og venner. Kjæledyr må dessverre bli hjemme (eller i bilen!), men ellers er alle velkommen inn i hallen.

Datoen er satt, og 23.-24. april inntar omkring 150 alpakkaer hallen!

Det er kiosk på steder som selger brus, pølser, vafler, og kaker.

Det er og restaurant på stedet, Big Dream Steakhouse, som åpner kl 15.

Sett av helgen til alpakka!

Vel møtt!

Billetter

Barn 0-1 år er gratis

Barn 2-12 år, kr 50

Ungdom/voksen 12 år og eldre, kr 100

Betaling i døra med Vipps. Alternativt kontant, men vi ønsker aller helst Vipps.

Gratis parkering.

Grov tidsplan

Fredag:

Ankomst for deltakere på utstillingen.

Kurs i alpakkahold for nybegynnere, kl 1830 (NY TID!).

Foredrag i fiberanalyse og datainnsamling, av Paul Valley (Art of Fibre) kl 18. Pris kr 200/pers pr. kurs/foredrag, gratis for medlemmer av foreningen.

Påmelding til kurs/foredrag skjer via epost til utstilling@alpakkaforeningen.no

Lørdag: Alpakkautstilling. Dørene åpnes kl 09 for publikum, ferdig ca. 18.

Søndag: Alpakkautstilling og hjemreise for deltakere. Dørene åpnes for publikum ca. 09. Ferdig ca. 14.

Publikum får hilse på alpakkaene og utstillere.

Husk å være rolige runde dyra, det vil ikke bli tolerert løping, skriking eller annet i hallen!

Det vil være et markedstorg i hallen, med salg av nydelige alpakkaprodukter.

Big Dream Arena på Bjørkelangen.

Vi hadde opprinnelig planlagt å avholde utstillingen i Flå, Hallingdal, som vanlig. Men grunnet situasjonen i Ukraina måtte vi flytte lokasjon.

Hotellet ligger i Lillestrøm, Thon Hotel Arena.

Dommer

Dommeren i år er Roger Clarke, fra Irland. Roger er en ung, dyktig alpakkadommer med klar og lettforståelig tale (engelsk).

Les mer om dommeren og hans erfaring her: https://amberlyalpacas.com/about/

For utstillere

Under finner du informasjon for deg som skal delta som utstiller med alpakkaer.

Alle spørsmål stilles til utstilling@alpakkaforeningen.no

Introduksjon til alpakkautstillinger

Om du er ny i gamet, eller bare nysgjerrig; Klikk her for en artikkel som introduserer deg for alpakkautstillinger og hvilke krav som stilles til deg som utstiller, til alpakkaene som medbringes, og så videre.

Overnatting

Thon Hotell Arena, Lillestrøm.

Deltakere får informasjon om booking tilsendt.

Eventuelt ta kontakt med hotellet direkte.

Frist: 22. mars

Last ned skjemaet under (enten i Word eller PDF-format).

Alpakkautstilling 2022 – Påmeldingsskjema (word)

Alpakkautstilling 2022 – Påmeldingsskjema (pdf)

Påmeldingsskjema sendes til utstilling@alpakkautstilling.no

Påmeldingsavgift

Påmeldingsavgift medlem: kr 350/dyr, ved 6 eller flere koster det kr 300/dyr fra 1. dyr.

Påmeldingsavgift ikke-medlem: kr 700/dyr, ved 6 eller flere koster det kr 600/dyr fra 1. dyr.

Foreningen sender ut faktura for påmeldingsavgiften, som må være betalt senest dagen før ankomst Flå for deltakelse.

Kurs og foredrag

Fredag avholder dommer Roger Clarke et introkurs i alpakkahold klokken 1830. Dette er en ypperlig anledning å få en innsikt i alpakkaer, hvordan man kan starte med alpakkaer, hva man skal bruke de til osv.

Til alle eksisterende alpakkaeiere og -oppdrettere: Spre ordet! Send informasjon om kurset til alle deres kontakter, nye og gamle, som kan dra nytte av slik informasjon.

Paul Valley, Art of Fibre, holder et foredrag i fiberanalyse og datainnsamling klokken 18.

Kurs og foredrag må meldes på, er gratis for medlemmer og koster kr 200/pers for hver.

Felles middag med auksjon og moro

Lørdag, etter endt utstillingsdag, arrangerer vi en felles middag på hotellet.

Dette er en hyggelig og sosial sammenkomst som er utrolig viktig for alpakkamiljøet.

Underveis i middagen vil det bli holdt en auksjon av hingstesprang, til inntekt for foreningen. En gyllen mulighet for å sikre seg god genetikk til eget oppdrett, til en god pris – og samtidig støtte foreningen og dets arbeide for alpakkamiljøet og -næringen.

Ønsker du å bidra med noe? Send en epost til oss!

Utstillingen er helt avhengig av sponsormidler for å bli gjennomført!

Vi trenger deg!

Det er utarbeidet ulike sponsorpakker:

-Spons av championat og premier

-Annonsering i utstillingskatalogen

-Plassering i hall (bedre synlighet for dyr og oppdrett)

-Hingstesprang (til auksjonen)

Klikk her for å laste ned oversikt over sponsorpakker med priser

Send oss en epost om du tror du kan eller vet du vil sponse foreningen og utstillingen.

Alle sponsorer får hederlig omtale i alle medier og underveis på utstillingen. Sponsorer av premier får i tillegg firma-/gårdsnavn preget på premiene.

Lenker

Se mer oppdatert informasjon på Facebook